دیزل ژنراتور چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403
بازدید : 24
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


موتور دیزل وسیله ای است که می تواند با سوزاندن سوخت مایعی به نام دیزل حرکت چرخشی ایجاد کند و می تواند حرکت چرخشی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. بنابراین در پاسخ به این سوال که دیزل ژنراتور چیست، می توان این دستگاه را به صورت زیر تعریف کرد: دستگاهی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این نوع سوخت در دمای بالاتری نسبت به سایر سوخت‌ها مانند بنزین می‌سوزد و باعث کارایی بیشتر آن می‌شود و قدرت بیشتری به ژنراتور می‌دهد.

قطعات دیزل ژنراتور

منبع تغذیه

موتور دیزل

سیستم سوخت

تنظیم کننده ولتاز

خنک کنید و بریزید

سیستم روغن کاری

صفحه کنترل

شارژ باتری

قالب اصلی

مخزن سوخت

فیلتر روغن

آلترناتور

انواع ژنراتورهای سوخت

این دستگاه در برندهای مختلف در بازار موجود است که به راحتی می توانید آن را خریداری کنید. در این میان دیزل داکت، ولوو، پرکینز، لاول، استمفورد، مک آلت پرفروش ترین و با کیفیت ترین ژنراتورها هستند. در بین این نمونه ها می توان دیزل ژنراتور ولوو را یکی از بهترین نمونه ها دانست. این شرکت تولیدی در زمینه ساخت شناورهای دریایی، دیزل ژنراتور و موتورهای دیزلی فعالیت گسترده ای دارد. شما باید بسته به محیط مورد استفاده و نوع عملکردشان یکی از این انواع را انتخاب کنید.

کاربرد دیزل ژنراتور

در این مطلب از سایت آرا سنگ الوند توضیح داده ایم که دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد. به طور کلی از این دستگاه به دو صورت استفاده می شود. در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

حالت اضطراری

مکان ها و صنایع زیادی وجود دارند که دائماً به برق نیاز دارند و در صورت قطع شدن برق می توانند آسیب های زیادی به بار آورند. نمونه هایی از این مکان ها بیمارستان ها، اماکن عمومی، فرودگاه ها، برج های آپارتمانی، ساختمان های اداری و مغازه ها هستند.

مناطق بدون برق

دیزل ژنراتورها در محیط های بدون برق دائمی استفاده می شوند. از جمله این مکان ها می توان به خطوط لوله گاز، پروژه های ساختمانی و ساختمانی، صنعت کشتیرانی، معدن، استخراج نفت و گاز اشاره کرد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com